poniedziałek, 21 października 2019

TKANINA SZKIEŁKA OD MIEKKIE.COM - RECENZJA



Dzisiaj chciałam się podzielić z Wami moimi wrażeniami z szycia i użytkowania tkaniny w urocze wzorki geometryczne od miekkie.com, z której powstała moja ukochana sukienka kopertowa. Uznałam, że przyszedł czas na ocenę tej tkaniny. Powiem Wam, moi Drodzy, że pozwalam sobie na to z pełną świadomością rzetelnej opinii. 

Już pędzę z wyjaśnieniem mojego zuchwalstwa. Sukienka, którą możecie zobaczyć na zdjęciu, trafiła do zestawu 33 elementów mojej szafy, które będę nosić do końca roku 2019 (w ramach projektu 333). Jednak za nim podjęłam decyzję o wyzwaniu (opiszę Wam wkrótce również zasady mojego projekt), sukienkę nosiłam wyjątkowo często - nosiłam i prałam, nosiłam i prałam. Teraz, pomimo zmiany pory roku, sukienka jest nadal w ciągłym obiegu. Zaraz miną trzy miesiące odkąd ją uszyłam - przetrwała upalny sezon, teraz znosi trudy jesiennych swetrów i kurtek, a zaraz dojdą jeszcze kozaki. 
Podam kilka punktów, które poddane były ocenie. 

1. ETAP SZYCIA

Materiał po zakupie poddałam praniu. Tak, tak wiem, że to jest poliester i nie wymaga dekatyzacji, ponieważ nic nie powinno się wykurczyć, ale zrobiłam to z innego względu. Kupując materiał lub nawet gotowe ubranie, nigdy nie wiesz w jakich warunkach zostały stworzone, transportowane lub nawet przechowywane. Bardzo często, to co trafia do naszych sklepów pochodzi z Azji i płynie do nas w kontenerach. Wiecie doskonale, że w takim kontenerze nie ma warunków sterylnych i aby zapobiegać narastaniu różnych pleśni, nasze materiały/ubrania są zagazowywane w substancjach przeciwgrzybiczych i desynfekcyjnych. Nie chcemy tych substancji na sobie nosić prawda? Druga sprawa, to barwniki, to pyły, kurz z mikrowłókien, to fakt, że materiały przechodzą przez dziesiątki rąk i urządzeń. Postarajmy się, żeby nasza delikatna i bardzo cenna skóra dostawała to co najlepsze i pierzmy materiały (lub kupione ubrania) przed pierwszym użytkowaniem. Ale, ale, co ja tu się rozpisuję o powodach prania - miało być o tkaninie od miekkie.com
Po praniu materiał się nie skurczył ani nie zmienił barwy - przed praniem i po praniu wyglądał identycznie (a jak pięknie trzyma się zapach z płynów do prania - poezja). 
Krojenie i szycie to sama przyjemność. Używałam noża krojczego, więc nie mogę powiedzieć nic negatywnego na tendencję do przesuwania, ślizganie. Szycie również nie sprawiło mi żadnych problemów, nie podnosiło ciśnienia i nie szarpało nerwów. 

2. TROPIKALNE UPAŁY

Sukienkę zabrałam ze sobą na urlop, podczas którego zdarzały się temperatury, przy których tęsknimy do zimy. Wybrałam się wówczas na sesję tej sukienki, a później na spacer i mszę. Później zakładałam ją do pracy i na różne wyjścia do miasta, na obiad do dziadka i kolację z przyjaciółmi. Uwierzcie mi, sukienka jest eksploatowana do granic zdrowego rozsądku. Pomimo tego, że tkanina jest w 100% poliestrem, nie zauważyłam wzmożonej potliwości. Mam inną sukienkę w 100% z poliestru i nawet po użyciu mocnego antyperspirantu, czuję lekki dyskomfort. W przypadku moich ukochanych "szkiełek" nie widzę tego problemu. 

3. CZĘSTE PRANIE

Sukienka jak często jest używana tak samo często jest prana. Nie zauważyłam pogorszenia efektów wizualnych sukienki. Kolory jak piękne były na początku, tak piękne są i teraz (po dziesiątkach prań). Nic się nie supełkuje, nic się nie rozciągnęło, nic się nie skurczyło. Tkanina piękna była i piękna jest do tej pory - a uwierzcie, że mam ją na sobie wyjątkowo często. Jest jedna rzecz, do której muszę się przyznać. Moje ulubione sukienki, które są dla mnie ogromnie ważne, prane są ręcznie, więc też proces ten jest delikatniejszy i mniej destrukcyjny dla materiału. 

4. MINUSY

Jedynym minusem, który zawdzięczam tylko swojemu niedopatrzeniu jest fakt, że podczas przyszywania napy, zaciągnęłam tkaninę, tworząc drobny, biały ślad - ciągnący się przez około 5 cm. Na szczęście, nie rzuca się to w oczy. 


Tkanina pochodzi ze strony miekkie.com  (poniższe zdjęcia pochodzą ze strony sklepu):

tkanina szkiełka karmel/ecru na granacie


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz