wtorek, 15 stycznia 2019

PROJECT #2 (TASSELS)



Mój najnowszy projekt ujrzał właśnie światło dzienne. Jest nim dziewczęca sukienka z falbankami. Ten cudowny materiał od niezastąpionej Ultramaszyna to tkanina koszulowa z nadukowanymi na czarnym tle chwostami. Pierwszy raz go zobaczyłam na samej właścicielce Ultramaszyny, kiedy to wrzuciła zdjęcie ze Świąt Bożego Narodzenia, ubrana w przepiękną granatową sukienkę. Później tylko zostało iść do sklepu, pomacać i kupić. Nawet nie musiałam się zastanawiać co z niej uszyję. To było już wiadome od pierwszej chwili.


Tak jak zazwyczaj bywa, wybrałam wykrój z Burdy – okazał się nim model 115 z numeru 10/2017, który posłużył mi za bazę do modelowania. Wprowadziłam sporo zmian, aby dostosować wykrój do mojej wizji. Postanowiłam od razu na papierze stworzyć szablon i bezpośrednio przenieść go, razem z zapasami, na tkaninę. Jest ona delikatna, więc moim celem było ograniczenie konieczności rysowania czymkolwiek po materiale.  Podczas krojenia trzeba było uważać bo tkanina lubiła się elektryzować. Jednak szycie było samą przyjemnością.

Jakie zmiany wprowadziłam do oryginalnego wykroju z Burdy?!

  1. Dodałam dodatkową falbankę na dole sukienki.
  2. Oryginał jest luźny, bez zaznaczonej talii. Ja postanowiłam przemodelować wykrój tak, aby sukienka była odcięta w pasie i marszczona za pomocą trzech gumeczek.
  3.  Rękawy skróciłam znacznie i lekko zwęziłam, aby dostosować je do moich kościstych rąk :D
  4. Zamiast suwaka pod szyją, zrobiłam drobne pęknięcie, które zostało wykończone lamówką.
  5.  Pod szyją powstała stójka, która na końcu przechodzi w wiązanie


PAMIĘTAJ, TY TEŻ MOŻESZ ZACZĄĆ TWORZYĆ SWOJĄ WŁASNĄ ODZIEŻ. NIE BÓJ SIĘ ZARYZYKOWAĆ.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz